Betingelser
Avtalen
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Style By Kul/ HK Interiør og design AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Style By Kul.
Partene
Selger: Firmaopplysninger Firmanavn: HK Interiør og design AS Organisasjonsnummer: 925747327 Postadresse: Storevegen 7, 6884 Øvre Årdal Telefon: 99370428 (Mandag - fredag: 11:00 - 18:00) Epost: kontakt@stylebykul.no
Kjøper: Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.
Priser og betaling
Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring. Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning ettersom vi har felles lager med butikken. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling. Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.
Alle ordre blir markert som "fullført" før vi pakker ordrene. Dette fordi vi skal unngå å selge varer som allerede er solgt. Det kan uansett oppstå feil i lagerbeholdning, og vi gir da beskjed via e-post samt refunderer den aktuelle varen eller hele ordren.
Betaling
Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder.
- Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort. Vi anbefaler å handle med kredittkort på nett, da kredittkortet gir deg en forsikring/leveringsgaranti som gir deg pengene tilbake dersom du ikke mottar en vare du har bestilt. Du har i tillegg 45 dagers rentefri betalingsutsettelse ved kjøp med kredittkort.
- Vipps
- Klarna
Vanligvis vil varene sendes fra oss innen en-to virkedager etter at ordren er mottatt, hvis ikke vil du motta en mail fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Postnord og pakken er sporbar hele veien fra Style By Kul og hjem til deg. Normalt tar det tre til fem virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor/i din postkasse. Avhengig av hvilken av fraktalternativene du velger. I perioden 12.12 - 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt. ytterligere forsinkelser. Vi opererer med en fast fraktkostnad på 89,- på pakke til hentested. Gjeldende fraktsatser gjelder til norske adresser. Dette er sporingspakke fra Postnord, og du vil straks pakken er sendt fra oss motta en statusoppdatering på e-post, og her vil du finne pakkens sporingsnummer. Du kan da følge pakken din hele veien fra Style By Kul og hjem til din egen postkasse/postkontor. Vi opplever at stort sett alle pakker kommer fram.
For fraktalternativet pakke i postkassa, koster dette kr. 49. Leveringstiden her er 5-9 dager, avhengig av hvor i landet du befinner deg. Sporingen vil ikke være tilgjengelig før pakken er sortert i Oslo av Posten/Postnord AS. Sporingsnummeret må da tastes inn hos posten.no, da det er de som leverer pakke i postkassa.
Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn og adresseinformasjon på ordren din. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd med Style By Kul vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 200 NOK inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/retur til Style By Kul, og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.
Avbestilling/angrefrist/reklamasjon
Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss. Om varene er sendt må angrefristen benyttes, hvis ikke kansellerer vi ordren og gir deg pengene tilbake. Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(e) returneres ubrukt, med lappene på og i eventuell original emballasje. Returportoen må betales av kunden. Varen bør returneres som sporbar og forsikret pakke (smartpost). Dersom varen blir borte på vei til oss, og du har benyttet annen returmetode en forklart ovenfor, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen. Utfylt angrerettskjema (som du finner her) skal ligge vedlagt, og du vil da få tilbakeført det du har betalt. Se utfyllende informasjon på bytte og retur.
Vi tar IKKE klær med sminkemerker i retur. Dersom det kommer inn en retur med slike merker, kommer vi ikke til å refunderer for den aktuelle varen.
Tilbakebetalingsplikt
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.
Garantier og service
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
Mangel ved varen
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Konflinktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.