Kjøpsvilkår

PARTENE

Selger er HK interiør og design AS, Storevegen 7 6884 Øvre Årdal, post@stylebykul.no, 99370428, 925747327, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

BETALING 

Vi benytter oss av Klarna Checkout og Vipps som betalingspartnere, man kan benytte faktura, vipps, bankkort eller kreditt kort som betalingsmetode. 

Alle priser er oppgitt I NOK og er inkludert moms 25% om ikke annet står oppgitt. Du vil automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss, etter at denne er mottat er bestillingen gyldig og bindende. Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling. 

Ved refundering av kjøp via klarna:
Kundenes tilbakebetaling avhenger av betalingsmetoden de valgte ved kjøpstilfellet. Det tar generelt 2-5 virkedager for klarna å behandle en tilbakebetaling.

Direkte kortbetaling: Beløpet tilbakebetales automatisk til kontoen som ble belastet ved kjøpstilfellet.

Faktura: Hvis kunden har betalt via vår app eller klarna.no, tilbakebetaler vi beløpet når fakturaen fjernes. Hvis kunden betalte fakturaen via sin bank, sender vi et tilbakebetalingsskjema til kunden.

Delbetaling: Beløpet vil trekkes fra den totale gjelden, eller så sender vi et tilbakebetalingsskjema til kunden.

Om du opplever problemer med refusjonen din, kan du ringe Klarna på 21 01 89 91 

LEVERING 

Vi prøver å opprettholde konkuransedyktig levering og sender så raskt som mulig. Etter at du har mottatt ordrebekreftelse kontrollerer vi att varen er på lager, vårt lager oppdateres stadig, men det kan forekomme feil. Ordren blir sendt innen 1-3 virkedager etter at ordren er bekreftet på lager og registrert betalt. Vi regner 3-5 dager i leveringstid på vanlig pakke med henting på utleveringsted. Det kan forekomme lengre leveringstid I hektiske perioder, men vi gjør så godt vi kan for å få din pakke avgårde snarest mulig.  

Ved bestillingsvarer må kunden forholde seg til våre forhandlere’s bestillingstider, disse kan variere - alt ettersom om de har varen på lager eller ikke.  Normal leveringstid på møbler ligger på 6-12 uker. En del forsinkelser på grunn av situasjonen i verden har oppstått de siste årene, og må påregnes. Informasjon blir gitt løpende. 

BESTILLINGSVARER 

Bestillingsvarer kan ikke returneres eller byttes, dette gjelder alle varer som det opplyses att er en bestillingsvare, dette er opplyst i form av betillingsvare markering på bildet til varen eller i beskrivelsen av varen. Du vil bli kontaktet med estimert leveringstid på mail for din bestillingsvare, normal tid er alt fra 2-12 uker, alt ettersom om varen befinner seg på lager hos leverandør, ved forsinkelser utenfor vår kontroll er kjøpet fortsatt bindende. Forsinkelser kan være forsinket i produksjon, forsinkelser til lager fra leverandør eller leverings forsinkelser.

Ved avbestilling av din ordre vil vi beregne ett avbestillingsgebyr på 35% av varens pris. 

Dersom det skulle viser seg at varen uheldigvis har blitt satt ut av produksjon hos leverandøren uten av vi har fått oppdaterte lister om dette forbeholder oss retten til å avbestille din ordre, dette vil sjekkes opp i samme dag som bestilling. 

 

"PRE-ORDER" VARER 

Varer som står under "PRE-ORDER" eller "FORHÅNDSBESTILLING" er varer som er bestilt til butikken. Disse kan bestilles av kunder i nettbutikken før varene ankommer butikken, de blir da sendt så snart de kommer på vårt lager. Kunden må forholde seg til leverandørene våre sine leveringstider. Ved Pre-Order blir beløpet for varen trekt med en gang dersom man velger kort betaling, men beløpet står fast hos klarna til vi får varene og sender dem ut til kunde, slik at du kan være sikker på att pengene står trygt dersom det skulle oppstå feil med pre-ordre varer/forsinkelser og kunden vil ha pengene igjen før ordren er ferdig behandlet. Ved fakatura valg får man ikke faktura før ordren er ferdig behandlet go sendt. I prinsippet bare holder du av varen til den er kommet til oss før den så blir behandlet og sendt videre til kunden. Større varer som Møbler som står under "pre-Order" er ikke bestilt, disse blir bestilt så snart kunden legger inn en bestilling på den aktuelle varen, disse møblene kan ikke returneres eller angres da de går under som "bestillingsvarer". Dette inngår møbler som Stoler, bord og større diverse ting.

 

LEVERANSEVILKÅR 

Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Postnord sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr 299,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. 

 

FORSENDELSE/FRAKT & HENT I BUTIKK

Vi benytter oss av PostNord som fraktleverandør. Alle bestillinger sendes som postpakke og hentes på Postnords lokale utleveringssted med mindre annet er avtalt.  

  • Det er kjøpers ansvar å sørge for at korrekt adresse og leverings informasjon blir oppgitt I bestillingen.  
     
    Fraktpriser 
    Hente I butikk 0,- 
    Fastpris 50,- i frakt 
    Hjemlevering fastpris 125,-. 
    Ekstra gebyr for svalbard 160,- . 
  • Pakke i postkassa 39,- (gjelder kun mindre sendinger)
  •  
  • For større møbler og forsendelser over 35kg eller mer bruker vi Postnord sine egne satset på frakt regnet ut i fra vekt og volum, denne frakten vil bli etterfakturert. 
     
    Dersom pakken ikke blir hentet på postkontoret innen 7 dager blir pakken sendt tilbake til oss, du blir da belastet ett gebyr som nevnt I leveransevilkårene. Ønsker du pakken tilsendt igjen må du betale frakten for dette. 

    For "Hente i butikk" må varene hentes innen 14 virkedager om ikke annet avtales, varene hentes i vårt butikk lokale. For uavhentede pakker på over 14 virkedager kanselleres ordren, det tilkommer også ett håndterings gebyr på 59,-  uavhengig av varens kostnad. Ved retur eller reklamasjon på varer som hentes i butikk men som er kjøpt via nettbutikk skal du fylle ut angrerettsskjema via nettbutikken og forholde deg til retur reglene som står nedskrevet her under, man kan ikke returnere varer tilbake via den fysiske butikken uten utfylt skjema og rutiner som nettbutikken har dersom kjøpet er gjort via nettbutikken, dette for å holde orden i våre systemer samt lovverk rundt nettkjøp.

 

REKLAMASJON 

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

  • - Ved kjøp i nettbutikken skal dette skal skje skriftlig til oss på vår kundeservice mail post@stylebykul.no. Vedlagt i mailen skal du skrive ordrenummer, fullt navn, eventuelt bilde av varen/forklaring på problemet med varen.
    - Ved kjøp i den fysiske butikken skal du komme inn med varen i embalasjen den ble solgt i sammen med kvittering på kjøpet.
  • Ikke send pakken i retur ved reklamasjoner før du har fått svar fra oss. 

 

Ved skader under frakt 

  • Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss på varens ankomstdag,  ta kontakt via vår kundeservice e-post post@stylebykul.no. 
    For å kunne behandle saken raskest mulig er det viktig at vi får en utfyllende og nøyaktig informasjon/forklaring på eventuelle skader som er oppstått. 
    Send oss en samlet mail med navn, ordrenummer, opplysninger om skaden og gode bilder av embalasje og skadet vare. Uten dette kan vi ikke behandle forespørselen din. 
    Husk å ta vare på både vare og emballasje til saken er løst.

 

ANGREFRIST 

  • Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine ubrukte varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen (dette gjelder også for kunder som henter varen i butikk, husk at du må fremvise ordre og angrerettsskjema ved eventuell angrerett også ved retur av klikk & hent varer - dette salget fremstår som netthandel og behandles deretter av angrerettsloven og hvilken informasjon vi krever for retur).
    Varer som sendes oss uten hel og uskadet originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Der det viktig at forseglingen ikke er brutt på varene som er pakket med dette, slik som plakater, bilderammer osv. 
  • Angreretten gjelder ikke for varer kjøpt på salg.
     


    Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må skjemaet som medfølgte pakken din fylles ut og sendes til retur informasjonen som står nedenfor sammen med varene som skal sendes i retur, vi kan ikke behandle returen din uten at denne informasjonen er utfyllt sammen med varen som blir sendt tilbake. Det er kundens ansvar at returvarer når frem til oss uskadet. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket og at original emballasje ikke er i fare for å bli skadet. For kundens del anbefales det at en sender pakken tilbake som norgespakke da de er søkbare og forsikret. Kunden blir belastet/må selv betale returporto (jf.Angrerettloven §15).

 

Returinformasjon: 

HK Interiør og design AS
Storevegen 3
6884 Øvre Årdal
 

Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken, husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon for å gjøre prosessen raskere. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris minus returfrakt tilbake til det kontonummeret som ble benyttet ved kjøpet.  

Returfrakt koster kr. 89. Send oss en mail til post@stylebykul.no, for å få returetikett. Du kan selv velge å ordne med frakt selv, men det er da viktig at du velger en sendemåte med sporingsnummer. Du er selv ansvarlig for at ordren kommer frem til bedriften.

  

ENDRING I VILKÅRENE 

  • Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen. 

 

Ved spørsmål eller hendvendelser på mail kan du kontakte oss på post@stylebykul.no

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

BLI MED I KUNDEKLUBBEN VÅR!

Ved innmelding i kundeklubben, får du alltid FRI FRAKT, og du tjener bonus for hver krone du bruker. Motta også ekslusive tilbud og bli med på produktlanseringer.

MELD DEG INN I DAG!