Kundeservice
Frakt & levering
Leveringstid
Vanligvis vil varene sendes fra oss innen en-to virkedager etter at ordren er mottatt, hvis ikke vil du motta en mail fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Posten, og pakken er sporbar hele veien fra Style By Kul og hjem til deg.
Normalt tar det tre til fem virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor/i din postkasse. I perioden 12.12 - 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt. ytterligere forsinkelser.
Fraktmetoder
Du kan velge mellom 4 leveringsalternativer på stylebykul.no
«Hente i butikk» Dette fraktalternativet er gratis og du kan da hente varen samme dag som du bestiller, i vår butikk I Øvre Årdal etter avtale. Du mottar hentemelding så snart ordren er klar!"Pakke til hentested" Pakken sendes til ditt lokale hentepunkt for Posten med leveringstid på 2-5 dager. Fraktpris kr. 79."Pakke i postkassa" Pakken sendes til din postkasse med leveringstid på 1-4 dager. Fraktpris kr. 49. Dersom pakken ikke får plass i postkassa, blir den hengt på døren eller levert til ditt nærmeste hentepunkt."Hjemlevering små pakker" Pakken leveres på dør. Du får en sms før levering. Fraktpris kr. 129."Hjemlevering av større møbler". Møblene leveres på dør. Du får en sms før levering. Fraktpris kr. 500.
Alle våre forsendelser blir sendt som sporingspakke fra Posten, og du vil få en statusoppdatering på e-post med sporingsnummer. Du kan da følge pakken hele veien fra Style By Kul og hjem til deg.
Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn og adresseinformasjon på ordren din. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 200 NOK inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/retur Style By Kul, og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.
Lokal henting/ åpningstider showrom
Etter at vi la ned den fysiske butikken, så kan henting av ordre avtales via kontakt@stylebykul.no.Vi er stort sett på lageret vårt i Storevegen 3 hver dag mellom 9-14.30, men ønsker likevel at henting avtales på forhånd, da vi plutselig kan være ute en tur.
Ser du at vi er i lokalet, er du selvsagt hjertelig velkommen inn. Nettbutikken er selvfølgelig alltid åpen.
Retur & bytte
Angrerett
VIKTIG! ANGRERETTEN GJELDER IKKE UNDER OPPHØRSSALGET!
Ved bytte av størrelse, får du gratis frakt på ny ordre. Ta kontakt med oss på kontakt@stylebykul.no, for å få en rabattkode på frakt. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.
NB! Vi er ikke ansvarlige for pakken, før vi har fått hentemelding og hentet pakken. Vi er heller ikke ansvarlige for evt. feil ved sendemåte, slik at vi ikke får hentemelding på pakken.
Returen må da sendes med sporing, ellers vil du ikke ha forsikring om returen blir borte eller ødelagt i postgangen.
Dersom det følger gave med på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.
Du kan også levere varene på butikken vår i Storevegen 3, Øvre Årdal. Samme regler gjelder da, og du kan fylle ut angrerettskjema i butikken om du ikke har med. Du vil også her få pengene refundert etter 1-2 dager via bank /vipps/klarna.
Ved retur tilbakefører vi beløpet til det bankkortet som ble benyttet ved kjøpet, men betalte du via Vipps må vi ha tilsendt ønsket kontonummer, noter dette på en lapp du legger ved forsendelsen.
Fraktkostnad returneres ikke.
Ved spørsmål angående bytte og retur, ta kontakt med oss på: kontakt@stylebykul.no
Returadresse:
HK Interiør og design AS
Storevegen 3
6884 Øvre Årdal
Tlf: 99370428
Bytte
Dersom du ønsker å bytte størrelse, sender du en mail til kontakt@stylebykul.no, hvor du skriver at du ønsker å bytte størrelse. Da vil du få en rabattkode på frakt, slik at du slipper belastningen for kostnader ved ny ordre. Gi oss gjerne beskjed på kontakt@stylebykul.no så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.
Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Når du sender i retur, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.
Kan jeg bytte til en annen vare?
Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.
Kan jeg returnere en salgsvare?
VIKTIG! ANGRERETTEN GJELDER IKKE PÅ ORDRE KJØPT UNDER OPPHØRSSALGET!
Har dere mottatt returen min?
Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur. Vi sliter noe med å få varsel i fra posten, dersom pakken din har havnet på postkontoret. Ser du at det har gått lang tid, send oss gjerne en mail på kontakt@stylebykul.no.
Når får jeg tilbake pengene mine?
Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.
Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.
Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna (https://www.klarna.com/no/kundeservice/) kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.
Jeg har returnert varene mine. Hva skal jeg betale?
Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto.
Reklamasjon
Hva gjør jeg om jeg får en ødelagt vare?
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.
Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
Kjøpsvilkår
Kjøpsvilkår
PARTENE
Selger er HK interiør og design AS, Storevegen 3 6884 Øvre Årdal, post@stylebykul.no, 99370428, 925747327, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
BETALING
Vi benytter oss av Klarna Checkout, Stripe og Vipps som betalingspartnere, man kan benytte faktura, vipps, bankkort eller kreditt kort som betalingsmetode.
Alle priser er oppgitt I NOK og er inkludert moms 25% om ikke annet står oppgitt. Du vil automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss, etter at denne er mottat er bestillingen gyldig og bindende. Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling.
Ved refundering av kjøp via klarna:
Kundenes tilbakebetaling avhenger av betalingsmetoden de valgte ved kjøpstilfellet. Det tar generelt 2-5 virkedager for klarna å behandle en tilbakebetaling.
Direkte kortbetaling: Beløpet tilbakebetales automatisk til kontoen som ble belastet ved kjøpstilfellet.
Faktura: Hvis kunden har betalt via vår app eller klarna.no, tilbakebetaler vi beløpet når fakturaen fjernes. Hvis kunden betalte fakturaen via sin bank, sender vi et tilbakebetalingsskjema til kunden.
Delbetaling: Beløpet vil trekkes fra den totale gjelden, eller så sender vi et tilbakebetalingsskjema til kunden.
Om du opplever problemer med refusjonen din, kan du ringe Klarna på 21 01 89 91
LEVERING
Vi prøver å opprettholde konkuransedyktig levering og sender så raskt som mulig. Etter at du har mottatt ordrebekreftelse kontrollerer vi att varen er på lager, vårt lager oppdateres stadig, men det kan forekomme feil. Ordren blir sendt innen 1-3 virkedager etter at ordren er bekreftet på lager og registrert betalt. Vi regner 3-5 dager i leveringstid på vanlig pakke med henting på utleveringsted. Det kan forekomme lengre leveringstid I hektiske perioder, men vi gjør så godt vi kan for å få din pakke avgårde snarest mulig.
Ved bestillingsvarer må kunden forholde seg til våre forhandlere’s bestillingstider, disse kan variere - alt ettersom om de har varen på lager eller ikke. Normal leveringstid på møbler ligger på 6-12 uker. En del forsinkelser på grunn av situasjonen i verden har oppstått de siste årene, og må påregnes. Informasjon blir gitt løpende.
BESTILLINGSVARER
Bestillingsvarer kan ikke returneres eller byttes, dette gjelder alle varer som det opplyses att er en bestillingsvare, dette er opplyst i form av betillingsvare markering på bildet til varen eller i beskrivelsen av varen. Du vil bli kontaktet med estimert leveringstid på mail for din bestillingsvare, normal tid er alt fra 2-12 uker, alt ettersom om varen befinner seg på lager hos leverandør, ved forsinkelser utenfor vår kontroll er kjøpet fortsatt bindende. Forsinkelser kan være forsinket i produksjon, forsinkelser til lager fra leverandør eller leverings forsinkelser.
Ved avbestilling av din ordre vil vi beregne ett avbestillingsgebyr på 35% av varens pris.
Dersom det skulle viser seg at varen uheldigvis har blitt satt ut av produksjon hos leverandøren uten av vi har fått oppdaterte lister om dette forbeholder oss retten til å avbestille din ordre, dette vil sjekkes opp i samme dag som bestilling.
"PRE-ORDER" VARER
Varer som står under "PRE-ORDER" eller "FORHÅNDSBESTILLING" er varer som er bestilt til butikken. Disse kan bestilles av kunder i nettbutikken før varene ankommer butikken, de blir da sendt så snart de kommer på vårt lager. Kunden må forholde seg til leverandørene våre sine leveringstider. Ved Pre-Order blir beløpet for varen trekt med en gang dersom man velger kort betaling, men beløpet står fast hos klarna til vi får varene og sender dem ut til kunde, slik at du kan være sikker på att pengene står trygt dersom det skulle oppstå feil med pre-ordre varer/forsinkelser og kunden vil ha pengene igjen før ordren er ferdig behandlet. Ved fakatura valg får man ikke faktura før ordren er ferdig behandlet og sendt. I prinsippet bare holder du av varen til den er kommet til oss før den så blir behandlet og sendt videre til kunden. Større varer som Møbler som står under "pre-Order" er ikke bestilt, disse blir bestilt så snart kunden legger inn en bestilling på den aktuelle varen, disse møblene kan ikke returneres eller angres da de går under som "bestillingsvarer". Dette inngår møbler som Stoler, bord og større diverse ting.
LEVERANSEVILKÅR
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Postnord og Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr 299,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.
FORSENDELSE/FRAKT & HENT I BUTIKK
Vi benytter oss av PostNord og Posten som fraktleverandør. Alle bestillinger sendes som postpakke og hentes på Postnords lokale utleveringssted med mindre annet er avtalt.
Det er kjøpers ansvar å sørge for at korrekt adresse og leverings informasjon blir oppgitt I bestillingen.
Fraktpriser:
Hente I butikk 0,-
Pakke i postkassa 49,- (gjelder kun mindre sendinger. Fri frakt over kr. 1500)
Pakke til hentested 79,- (fri frakt over kr. 1500)
For større møbler og forsendelser over 35kg eller mer bruker vi Postnord sine egne satset på frakt regnet ut i fra vekt og volum, denne frakten vil bli etterfakturert.
Dersom pakken ikke blir hentet på postkontoret innen 7 dager blir pakken sendt tilbake til oss, du blir da belastet ett gebyr som nevnt I leveransevilkårene. Ønsker du pakken tilsendt igjen må du betale frakten for dette.
For "Hente i butikk"må varene hentes innen 14 virkedager om ikke annet avtales, varene hentes i vårt butikk lokale. For uavhentede pakker på over 14 virkedager kanselleres ordren, det tilkommer også ett håndterings gebyr på 59,- uavhengig av varens kostnad.
Ved retur eller reklamasjon på varer som hentes i butikk men som er kjøpt via nettbutikk skal du fylle ut angrerettsskjema via nettbutikken og forholde deg til retur reglene som står nedskrevet her under,man kan ikke returnere varer tilbake via den fysiske butikken uten utfylt skjema og rutiner som nettbutikken har dersom kjøpet er gjort via nettbutikken, dette for å holde orden i våre systemer samt lovverk rundt nettkjøp.
REKLAMASJON
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
- Ved kjøp i nettbutikken skal dette skal skje skriftlig til oss på vår kundeservice mail post@stylebykul.no. Vedlagt i mailen skal du skrive ordrenummer, fullt navn, eventuelt bilde av varen/forklaring på problemet med varen.- Ved kjøp i den fysiske butikken skal du komme inn med varen i embalasjen den ble solgt i sammen med kvittering på kjøpet.Ikke send pakken i retur ved reklamasjoner før du har fått svar fra oss.
Ved skader under frakt
Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss på varens ankomstdag, ta kontakt via vår kundeservice e-post kontakt@stylebykul.no. For å kunne behandle saken raskest mulig er det viktig at vi får en utfyllende og nøyaktig informasjon/forklaring på eventuelle skader som er oppstått. Send oss en samlet mail med navn, ordrenummer, opplysninger om skaden og gode bilder av embalasje og skadet vare. Uten dette kan vi ikke behandle forespørselen din. Husk å ta vare på både vare og emballasje til saken er løst.
ANGREFRIST
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine ubrukte varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen (dette gjelder også for kunder som henter varen i butikk, husk at du må fremvise ordre og angrerettsskjema ved eventuell angrerett også ved retur av klikk & hent varer - dette salget fremstår som netthandel og behandles deretter av angrerettsloven og hvilken informasjon vi krever for retur).Varer som sendes oss uten hel og uskadet originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Der det viktig at forseglingen ikke er brutt på varene som er pakket med dette, slik som plakater, bilderammer osv. Angreretten gjelder ikke for varer kjøpt på salg.Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må skjemaet som medfølgte pakken din fylles ut og sendes til retur informasjonen som står nedenfor sammen med varene som skal sendes i retur, vi kan ikke behandle returen din uten at denne informasjonen er utfyllt sammen med varen som blir sendt tilbake. Det er kundens ansvar at returvarer når frem til oss uskadet. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket og at original emballasje ikke er i fare for å bli skadet. For kundens del anbefales det at en sender pakken tilbake som norgespakke da de er søkbare og forsikret. Kunden blir belastet/må selv betale returporto (jf.Angrerettloven §15).
Returinformasjon:
HK Interiør og design AS
Storevegen 3
6884 Øvre Årdal
Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken, husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon for å gjøre prosessen raskere. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris minus returfrakt tilbake til det kontonummeret som ble benyttet ved kjøpet.
Returfrakt koster kr. 89. Send oss en mail til kontakt@stylebykul.no, for å få returetikett. Du kan selv velge å ordne med frakt selv, men det er da viktig at du velger en sendemåte med sporingsnummer. Du er selv ansvarlig for at ordren kommer frem til bedriften.
ENDRING I VILKÅRENE
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Ved spørsmål eller hendvendelser på mail kan du kontakte oss på post@stylebykul.no
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Personvern
Personvern
Personvernerklæring
1. Innledning
Denne personvernerklæringen gjelder for HK INTERIØR OG DESIGN AS (heretter omtalt som «vi») og forklarer hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern.
Vårt grunnlag for å behandle personopplysninger vil variere, vil bestå av ditt samtykke eller fordi det er lovpålagt. Videre kan det være nødvendig å behandle personopplysninger for å oppfylle en avtale med deg eller for å oppfylle en rettslig forpliktelse. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke.
2. Om personopplysninger, samtykke og informasjonskapsler
Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan være navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøps- og adferdshistorikk.
All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, lagring og utlevering er underlagt særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven. Det er vi som er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med lovens regler. Datatilsynet fører tilsyn med at loven overholdes.
Nødvendig lagring av opplysninger
Noen opplysninger vi samler inn er helt nødvendige for at du kan kunne handle i nettbutikken vår. Eksempler på dette informasjon som holder deg pålogget under handleprosessen i nettbutikken, som lagres som en informasjonskapsel. Andre opplysninger som er nødvendige er adresse og fakturaopplysninger for at vi kan sende deg varene og ta i mot betalinger. Ved å benytte vår nettside så godtar du at vi lagrer disse opplysningene. Du kan når som helst kreve data om deg utlevert og få dette slettet, dersom du tar kontakt med oss.
Valgfri deling av opplysninger
Enkelte opplysninger lagrer vi kun dersom du gir oss et aktivt samtykke til å samle dette inn. Eksempler på dette er informasjon om deg som kan benyttes til å vise deg reklameannonser på tredjeparts nettsteder med grunnlag i produkter du har sett på i nettbutikken vår. Dersom vi bruker slike tjenester så spør vi deg om samtykke til dette på nettsiden vår, og vi samler kun inn opplysningene dersom du gir oss samtykke. Dersom du ikke tar stilling til spørsmålet samler vi heller ikke inn opplysningene.
3. Hva slags opplysninger samler vi inn?
For å kunne levere så gode tjenester som mulig er vi avhengige av å samle inn ulike typer informasjon, inkludert personopplysninger om deg. Under følger en oversikt over hvordan vi typisk samler inn personopplysningene og hvilke opplysninger dette typisk er. Vi samler ikke inn sensitiv informasjon.
a) Opplysninger du selv gir til oss
Når du registrerer deg og/eller handler på vår nettside, må du oppgi en del informasjon som lagres av oss, slik som navn, e-postadresse, adresse og mobilnummer. Vi vil også lagre opplysninger når du kontakter oss senere. Informasjonen du oppgir kan også berikes ved hjelp av oppslagstjenester eller sosiale medier du gir oss tilgang til.
b) Opplysninger vi får gjennom bruk av tjenestene våre
Når du bruker våre tjenester, registrerer vi informasjon om hvilke tjenester du bruker og hvordan du bruker dem. Vi samler blant annet informasjon om:
i) Din enhet og din internett-tilkobling
Vi kan registrere informasjon om enheten du benytter, for eksempel produsent av mobil/PC, operativsystem og nettleser. Vi kan også samle informasjon om tilkoblingen til våre tjenester, som IP-adresser, nettverks-id, informasjonskapsler og unike identifikasjonsfiler.
ii) Bruk av tjeneste eller kjøp
Vi registrerer informasjon om din bruk av tjenestene, som hvilke sider du er inne på, når du er inne på sidene samt hvilke funksjoner du har brukt på sidene.
c) Opplysninger vi får fra andre kilder
Vi kan motta opplysninger om deg hvis du bruker noen av de andre tjenestene vi tilbyr på dette nettstedet. Vi samarbeider også tett med tredjeparter (f.eks. forretningspartnere, leverandører av tekniske tjenester, betalingstjenester og leveringstjenester, reklamenettverk, analyseselskaper, søkemotorer og kredittopplysningsbyråer) og kan motta opplysninger om deg fra disse. Dette inkluderer også opplysninger som er offentlig tilgjengelige.
d) Informasjonskapsler og annet innhold som lagres lokalt
Når du bruker våre tjenester eller er inne på våre nettsider, lagres informasjonskapsler og annen data som senere kan leses av oss.
e) Automatiske vurderinger
Gjennom analyse av dine kjøp og atferd kan det utledes automatisk kategorisering av deg som kunde.
4. Hva brukes opplysningene til?
Vi bruker personopplysninger til følgende formål:
a) For å levere og forbedre tjenestene våre
Vi bruker personopplysninger for å levere varene (eller tjenestene) våre til deg. For eksempel trenger vi personopplysninger for at du skal kunne logge inn på våre sider og om relevant, for å kunne betale for varer og tjenester. Vi bruker også personopplysninger for å sikre en best mulig brukeropplevelse for deg, blant annet ved å tilpasse visningen av innholdet til din skjerm/enhet og å sørge for raskest mulig lasting av sidene.
b) For å tilpasse tjenestene, gi deg anbefalinger og relevant markedsføring
Vi ønsker å gi deg anbefalinger, produktinformasjon og tjenestetilpasninger som er mest mulig relevant for deg. Dette vil både bli gitt på bakgrunn av din egen atferd, f.eks. på bakgrunn av hvilke produkter og tjenester du har brukt eller kjøpt, annonser du har klikket på, eller artikler du har lest, og på bakgrunn av atferden til andre brukere med liknende bruksmønster som deg.
c) For å forbedre digital kommunikasjon og annonsering
Vi bruker dine personopplysninger for å forbedre vår annonsering. Ved å opprette en profil hos oss godtar du målrettet annonsering gjennom programmatiske kjøp og målrettet annonsering gjennom sosiale medier der din persondata vil benyttes i kjøp av slik annonsering.
d) For å utarbeide statistikk og forstå markedstrender
Vi utarbeider statistikk og kartlegger markedstrender. Dette gjør vi for å kunne forbedre og videreutvikle produkttilbudene og tjenestene våre. Så langt det er praktisk mulig forsøker vi å gjøre dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.
e) For å forhindre misbruk av tjenestene våre
Vi bruker personopplysninger for å forhindre misbruk av tjenestene våre. Misbruk kan være forsøk på å logge på andres kontoer, forsøk på svindel, “spamming”, hets, sjikane og andre handlinger som er forbudt etter norsk lov.
5. Deling av opplysninger
Vi deler i noen tilfeller personopplysninger med andre selskaper som utfører tjenester på våre vegne. Dette er først og fremst for å gi deg en tryggere og bedre handleopplevelse. Her er de viktigste eksemplene:
a) Når andre utfører tjenester på våre vegne
For eksempel web- og markedsføringsbyråer til å drifte nettbutikken og vise deg målrettet markedsføring samt lage kampanjer. Disse har ikke lov til å bruke disse personopplysningene til noe annet enn å utføre tjenester for oss. Dersom du har gitt oss samtykke til deling av opplysninger, så kan opplysningene bli delt med følgende tredjeparter:
Google Analytics og Google Adwords
Opplysninger om bruksmønster på nettsiden (blant annet hvilke sider som er besøkt og når) deles med Google som knyttes til deg som bruker på en delvis anonymisert måte. Vi vil ikke kunne knytte dette til deg personlig, men vi kan bruke informasjonen til å se generell bruksmønster på nettsiden vår, og for å kunne sende deg skreddersydd reklame i Google sitt nettverk i form av bilde- og tekstannonser på tredjeparts nettsider.
Facebook Messenger (chat)
Dersom vi skulle benytte chatløsning fra Facebook, vil Facebook kunne identifisere deg på vår nettside slik at du ikke slipper å måtte oppgi navn og E-post for å initiere chat med oss. Vi lagrer ikke disse dataene på vår nettside, men chatloggen vil bli lagret på vår Facebook Messenger-konto. Loggen kan fjernes etter din forespørsel hvis du kontakter oss.
Tawk.to (chat)
Dersom vi skulle benytte chatløsning fra Tawk.to, vil Tawk.to lagre chatlogggen samt din IP-adresse på sin server. Loggen kan fjernes etter din forespørsel hvis du kontakter oss.
Facebook Pixel
Denne siden kan benytte Facebook Pixel, som er en informasjonskapsel som sporer at du har vært inne på vår nettside, slik at du senere kan motta reklame fra oss via Facebook sitt nettverk.
Shopify
Dette nettstedet benytter Shopify som plattform, som er et selskap som befinner seg i Canada. Opplysninger knyttet til dine ordrer lagres hos Shopify. Ønsker du å få utlevert, korrigert eller slettet disse dataene, ta kontakt med oss.
Kontaktskjemaer
Dersom du benytter deg av en av våre kontaktskjemaer, vil skjemaet bli sendt som E-post til oss, og bli lagret på vår E-postserver. En kopi av E-posten kan også bli lagret i en database i tillegg, for å sikre at vi har mottatt din melding dersom E-posten ikke skulle komme frem. Denne databasen slettes med jevne mellomrom.
b) Ved mistanke om lovbrudd
vil informasjon kunne utleveres til offentlige myndigheter etter begjæring. Vi vil også kunne utlevere informasjon ved mistanke om svindel, eller informasjon som er nødvendig for å avklare konkrete tvister.
7. Sletting av personopplysninger
Vi er lovpålagt til å holde på visse personopplysninger. Eksempler på dette er:
Lov om bokføring
Ordredata iht. angrerett
Ordredata iht. garantier
Du har krav på at alle våre opplysninger om deg skal kunne slettes på oppfordring, dersom vi ikke er lovpålagt om å lagre disse. Du kan henvende deg angående dette å oppheve ditt kundeforhold, ved å sende oss en E-post (Se «kontaktinformasjon»).
8. Sikring av personopplysninger
Vi bruker hensiktsmessige sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysninger som er under vår kontroll mot uautorisert tilgang, innhenting, bruk, videreformidling, avsløring, kopiering, modifisering eller avhending.
9. Særlig om markedsføring i e-post og SMS
Dersom du har et aktivt kundeforhold til oss, kan vi sende deg markedsføring på e-post eller med andre elektroniske kommunikasjonsmetoder i henhold til markedsføringsloven § 15. Det inkluderer nyhetsbrev og andre henvendelser vedrørende innhold, tjenester, tilbud, kampanjer og arrangementer fra oss, via e-post, telefon, SMS og sosiale medier.
Dersom du derimot ikke har et aktivt kundeforhold, vil vi bare sende slik markedsføring hvis du har gitt oss et samtykke til dette. Din persondata kan også brukes til å tilpasse denne kommunikasjonen. Du kan når som helst enkelt og kostnadsfritt melde deg av markedsføringshenvendelser gjennom avmeldings-funksjonen i e-postene/SMS-ene.
10. Endringer i personvernerklæringen
Vi vil med jevne mellomrom kunne oppdatere eller endre personvernerklæringen.
Ved større endringer vil vi informere om dette.
12. Rett til å klage
Du har rett til å klage til en tilsynsmyndighet, som i Norge er Datatilsynet.
13. Kontaktinformasjon
Dersom du har spørsmål om vår personvernerklæring, spørsmål om bruk av personopplysninger, om du ønsker å få utlevert data vi har registrert på deg, korrigering av registrert data, tilbaketrekking av samtykke eller sletting, ta gjerne kontakt med oss på Post@stylebykul.no
14. Cookie & personvernerklæring - Utlevering av personopplysninger til en tredjepart
• Vi bruker Zizr AS som leverandør av størrelsesanbefaling. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontaktinformasjon og kjøps- og returhistorikk til Zizr AS. Du må allikevel registrere deg som Zizr bruker, for at Zizr skal kunne anbefale deg en
størrelse. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Zizr sine brukervilkår og personvernserklæring.